Apr 9, 2012

beribu sesalan

Terlanjur kata boleh di undur, terlanjur kata...?? penat memohon sekalipun, kalau dah tekesan di hati sang lelaki itu pasti susah untuk di robohkan benteng kepercayaan.. salah sendiri aku akui, diri sendiri yang menanggung sakit tu.. payah sgt payah untuk diri ini menahan dari berlaku tp itulah yg terjadi... wahai hati bersabarlah.. sesungguhnya aku tahu yg hati ini lebih kuat walau x bertulang.. 
perjalanan membuatkan kita mengenal  kehidupan sebenar.. bermula dr cinta monyet, kucing atau mungkin  apa jenis sekalipun, kesan di hati pasti akan ada, walau mungkin cinta itu dtg hanya untuk sebentar.. 
hampir setahun aku mencuba bertanya si hati, siapa dia?? dan akhirnya aku temu jawapan. pasti? tp bagaimana?? ak yg menidakkan dulu, kini aku yg mengiyakan.. berputar2 dan akhirnya pasti.. tapi, pasti itu bukan janji Allah.. janji Allah hanya benar bila pasti istikharah menjadi jelas.. dan aku hampir pasti akan kejelasan itu.. itu janji Allah yg sebenar =)
Ya Allah,
"Jika namamu yang ditulis di Luh Mahfuz untuk diriku, nescaya rasa cinta itu akan Allah tanamkan dalam diri ku.. Tugas pertamaku bukan mencari dirimu tetapi mensolehahkan diriku."
"Sukar untuk mencari soleh dirimu andai solehahku tidak setanding dengan kesolehahanmu. Janji Allah pastiku pegang dalam misi mencari diri 'Lelaki yang baik untuk wanita yang baik."

Seandainya rindu ini suci maka kuatkanlah...
Seandainya ukhuwah ini kudus maka panjangkanlah...
Seandainya luka ini berhikmah maka biarlah...
Seandainya ingatan ini berfaedah maka teruskanlah...
foot note: sesal itu pasti berguna suatu hari nanti #_#

No comments:

Post a Comment